Le Centre de documentation sur l'éducation
des adultes et la condition féminine (CDÉACF)

ACCÈS RAPIDE

Posez-nous vos questions

Bases de données

accessibles aux membres
Demandez un accès

Documents  OISE Press | enregistrements trouvés : 2

O
     

-A +A

Sélection courante (0) : Tout sélectionner / Tout déselectionner

P Q


V

Reclaiming our past : memory, traditions, kindling hope. Useful education for the workingman : the Montreal Mechanics' Institute, 1928-70. Educational justice for the campment : Alfred Fitzpatrick and the foundation of Frontier College, 1899-1922. "Housekeepers of the community" : the British Columbia Womens's Institute, 1909-46. The struggle for autonomous workers' education : the Worker's Educational Association in Ontario, 1917-51. "Knowledge for the people" : the origins and development of the Antigonish movement. Dramatizing the great issues : workers' theatre in the thirties. Propaganda for democracy : John Grierson and adult education during the second World War. Mobilizing the people for socialism : the politics of adult education in Saskatschewan, 1944-45. "An act of faith and optimism" : creating a cooperative college in English Canada 1951-73.
Reclaiming our past : memory, traditions, kindling hope. Useful education for the workingman : the Montreal Mechanics' Institute, 1928-70. Educational justice for the campment : Alfred Fitzpatrick and the foundation of Frontier College, 1899-1922. "Housekeepers of the community" : the British Columbia Womens's Institute, 1909-46. The struggle for autonomous workers' education : the Worker's Educational Association in Ontario, 1917-51. "Knowledge ...

Cote : 374.7(091)(71=20)Wel 1987

... Lire [+]

V

La culture populaire (ex: les films d'Hollywood, la musique populaire, les téléromans et la télé-évangélisation) est organisée en fonction de l'âge, sexe, classe sociale et l'éthnicité. Ainsi, la culture produit un effet contradictoire qui permet et annule les intérêts émancipatoires qui sont fondamentales à la formation du social et de l'individualité.
La culture populaire (ex: les films d'Hollywood, la musique populaire, les téléromans et la télé-évangélisation) est organisée en fonction de l'âge, sexe, classe sociale et l'éthnicité. Ainsi, la culture produit un effet contradictoire qui permet et annule les intérêts émancipatoires qui sont fondamentales à la formation du social et de l'individualité.

Cote : 008:374Gir

... Lire [+]

Nuage de mots clefs ici

Z